Matt Cutts, hoofd van Google’s search spam team, heeft een nieuwe video gepubliceerd waarin hij uitgebreid uitlegt wat de criteria zijn voor het spam team voor het bepalen of een link een betaalde link is of niet.
5 Basiscriteria
Er zijn 5 basiscriteria die Google gebruikt bij deze bepaling. De eerst is het duidelijkste, moet er een geldbedrag betaald worden. De andere criteria zijn iets minder duidelijk. Alle criteria zijn:
- Link bedoeld voor verkoop
- Dichtbij de waarde van geld
- Uitlenen vs. geven
- De intentie
- Verassing of niet
Link bedoeld voor verkoop
Links die uitsluitend verkocht worden voor geld zijn duidelijk betaalde links. Een webmaster verkoopt een link aan een andere webmaster in ruil voor een bepaald bedrag. Ik denk dat iedereen wel weet dat dit een betaalde link is. Volgens Matt Cutts is dit verreweg het meeste gebruikte vorm van een betaald links.
Dichtbij de waarde van geld
De volgende stap die Google gebruikt is dat er gekeken wordt hoe erg hetgeen dat de webmaster krijgt voor het plaatsen van een link op geld lijkt. Een waardebon lijkt bijvoorbeeld erg veel op geld en kans soms ook gewisseld worden voor geld.
Bekijk de rest van het artikel “Wanneer is een link betaald?” op mijn blog.
Linkbuilding de juiste manier
Het is duidelijk dat er niet betaald moet worden om links te krijgen. Heeft uw website toch meer links nodig, neem dan contact op met de Linkbuilding Specialist. Wij zorgen ervoor dat u kwaliteit links krijgt voor uw website. Bel of mail ons voor meer informatie: