Dit is een artikel van een linkbuilder voor alle linkbuilders. Linkbuilders houden van het genereren van links, de meeste tijd tenminste. Maar er zijn ook veel redenen om het te haten. Bent u een linkbuilder en heeft u een hekel aan linkbuilding, dan kunt u wellicht beter uitzoeken waardoor dat komt. Zie dit als een gratis counselingsessie.
Goed nieuws
Als u dit leest en u geen linkbuilder, dan is dat geen probleem. Als u een van de “geef mij meer simpele links” personen bent, dan kan deze realiteit misschien een beetje zeer doen. Maar maakt u zich geen zorgen, er is ook goed nieuws.
Linkbuilding haten
Hier zijn een aantal reden om linkbuilding af en toe te haten:
- Bedrijven willen slechte links
- Iedere campagne een andere aanpak
- Schaalvergroting is erg moeilijk
- Bedrijfseigenaren begrijpen het gewoon niet
1. Bedrijven willen slechte links
Ongeacht hoe erg u het probeert, ongeacht hoe overtuigend u bent of hoeveel casestudies u gebruikt, sommige bedrijven willen nog steeds slechte links. In de meeste gevallen gaat het om getallen: “ik wil gegarandeerd X aantal links per maand.”
Nieuwe wereld van SEO
Zelfs nadat u heeft uitgelegd hoe de nieuwe wereld van SEO werkt, dat er moet gekeken worden naar hoge kwaliteit links van relevante autoriteit website, zullen deze beslissingmakers kijken naar het aantal links. Dit kan zelfs zover gaan dat ze zeggen dat ze 100 links per maand willen, of ze de rankings nou helpen of beschadigen. Een manier van denken verandert niet zo snel.
Wat te doen als linkbuilder
Geef niet op. Het kan verleidelijk zijn om terug te gaan naar de oude manier van linkbuilden en achter de simpele links aan te gaan om u klant tevreden te stellen met betekenisloze nummers. Op een gegeven moment zal u zich toch moeten verantwoorden voor de tijd die u heeft verspild.
Volgende maand of volgend jaar
Het kan volgende een maand duren voordat er een daling is in het aantal bezoekers of een jaar duren voordat de website is geraakt door een penalty. U zult zich op dat moment verantwoorden, Daarnaast zal u niets aan deze ervaring hebben, u leert geen nieuwe technieken en groeit niet verder als linkbuilder.
Wat te doen als SEO bureau
Blijf klanten en de rest van de wereld informeren over hoe goede links er uitzien, hoe ze verkregen moeten worden en waarom we steeds anders naar linkbuilding moeten kijken. Dit proces van informeren zal nooit eindigen. Er zullen altijd misleidende ideeën zijn om op een snelle manier “goede” links te krijgen.
Werkelijke voorbeelden
Als u met uw klanten praat geef dan niet alleen een vage uitleg, maar laat ze werkelijke voorbeelden en welke impact het heeft gehad. Laat ze zien welke gevolgen er zijn als u gaat linkbuilden volgens de regels van de nieuwe SEO wereld en wat er gebeurt als u die regels breekt.
Alleen linkbuilding
Dit kunt u doen door bijvoorbeeld de on-page optimalisatie te pauzeren en te focussen op linkbuilding om zo te laten zien hoe linkbuilding heeft gezorgd voor een stijging van relevante bezoekers.
2. Iedere campagne een andere aanpak
Heeft u wel eens een linkbuilding project uitgevoerd die zeer effectief was en zijn investering dubbel en dwars heeft terugverdiend? Heeft werkte goed, het klikt dus logisch dat u deze strategie opnieuw gebruikt voor een andere website, toch?
Minder effectief
Werkte het weer? Misschien wel een beetje, maar waarschijnlijk was het niet zo effectief als het bij het eerste project.
Linkbuilding per website
De manier van linkbuilding verschilt per website. Zo komt het voor dat er een techniek is die voor een bepaalde website goed werkt en dat die techniek vervolgens steeds opnieuw gebruikt wordt in de hoop dat het weer zo goed gaat werken. Helaas is dit vaak niet het geval en dat kan veel tijd kosten.
Wat te doen als linkbuilder
Denk niet dat bepaalde templates werken en bepaalde templates niet werken. Dit geldt voor de meeste dingen, van email templates tot templates voor hele linkbuilding campagnes. Het is eenvoudig om een template van een ander over te nemen en het is nog makkelijk om de template van het vorige project te gebruiken, maar vaak zijn ze dan niet meer zo effectief.
Betere linkbuilder
Als u iedere dag een betere linkbuilder wilt worden, dan moet u zich richten op bredere principes en trends. Linkbuilding werkt niet omdat u een geweldige template heeft gemaakt. Linkbuilding werkt omdat u de doelgroep heeft geïdentificeerd en effectief communiceert.
Wat te doen als SEO bureau
SEO bedrijven kunnen betere linkbuilding teams krijgen door dit concept te stimuleren. Als een linkbuilding team een geweldige prestatie heeft geleverd vier het dan. Vraag ze om te laten zien hoe ze het gedaan hebben, maar vraag vooral naar het onderzoek methode die ze gebruikt hebben, niet naar welke email template ze gebruikt hebben.
In this article:hou van linkbuilding, linkbuilder, linkbuilding, links, SEO
Up Next:
Crystal Reports en Databases
Don't Miss: