Het geven van geschenken om persoonlijke redenen is gebruikelijk en velen van ons kennen de positieve gevolgen van geven en ontvangen op deze manier. Maar hoe zit het met het geven van geschenken binnen een zakelijke omgeving? Het geven van relatiegeschenken is steeds meer in opkomst. Laten we het hebben over 3 redenen waarom u uw klanten en medewerkers geschenken moet geven.
Het is een solide traditie
Het geven van geschenken wordt al eeuwenlang gebruikt als hulpmiddel bij het creëren en verbinden van relaties die cruciaal zijn voor bedrijfsontwikkeling. Dit geldt met name binnen de Aziatische cultuur, waar schenken vaak wordt verheven tot een kunstvorm.
Geschenken transcende geografie
In een progressieve wereldeconomie die afhankelijk is van virtuele communicatie, is het moeilijk om de vertrouwde relaties te creëren die we in persoon hebben gebouwd. De markt wordt steeds concurrerender. Het is moeilijk om deals te sluiten, en nog moeilijker om die relaties op lange termijn te houden. Wanneer we het juiste geschenk geven, bieden we een voelbare uitdrukking van onze intentie en karakter.
Je concurrenten zijn aan het schenken
Van bedrijven wordt verwacht dat ze dit jaar het gebruik van relatiegeschenken als reclame en marketing met 11% zullen verhogen. De kans is groot dat als je geen geschenken gebruikt om jezelf te onderscheiden, je concurrent dat is. Laat ons u helpen het spel voor te zijn door uw inspiratie te geven voor geschenken die passen bij uw budget en uw doelstellingen.
Soorten relatiegeschenken
De keus is enorm als het gaat om relatiegeschenken, voor elke klant en elke gelegenheid is een passend geschenk. Het is van belang om een geschenk te geven die in lijn staat met het bedrijf of de persoon aan wie u het geschenk geeft, maar het is ook belangrijk om de laatste trends onder de loep te nemen. Denk bijvoorbeeld een bidons bedrukken voor een sportvereniging of een selfiestick, want dat is een item die past bij de laatste trends.