Connect with us

MKB & Industrie

Wist u dat relatiegeschenken ….?

De werking van een relatiegeschenk wordt vaak onderschat. Een relatiegeschenk kunt u zien als een tastbaar ‘dank-je-wel’ voor uw relaties. Uw relaties zullen uw gebaar zeker waarderen. Het gaat bij relatiegeschenken niet om de prijs, maar om het gebaar en de boodschap die u wilt overbrengen aan uw relatie.
Een aantal feiten over relatiegeschenken:

  • Een reclamepen is een effectieve manier om uw bedrijf te promoten. Gemiddeld verandert een reclamepen zeven keer van eigenaar.
  • Het vergroten van uw naamsbekendheid met promotieartikelen en relatiegeschenken is afhankelijk van vier factoren: De X-factor, kwaliteit, originaliteit en advertentiewaarde. Hanteert u deze vier factoren, dan zal 76% van de ontvangers uw naam blijven herinneren. Worden deze vier factoren gedeeltelijk in acht genomen dan zal maar 36% van de ontvangers uw naam herinneren.
  • Promotionele artikelen worden langer herinnerd door de ontvangers dan een spot op de radio of TV. 57% van de ontvangers van promotionele artikelen zullen uw bedrijfsnaam herinneren en dat is twee keer hoger dan een spot op TV. Een spot op TV wordt namelijk maar door 28% van de ontvangers herinnerd en een spot op de radio door 32%.
  • Promotionele artikelen en relatiegeschenken hebben een langdurig effect. 75% van alle relatiegeschenken blijven minimaal zes maanden in bezit van de eigenaar. Na twee jaar is het relatiegeschenk nog bij 37% van de ontvangers in bezit.
  • 73% van de consumenten wordt bij hun aankoopbeslissing beïnvloedt door promotieartikelen en relatiegeschenken.

Laat u daarom vandaag nog adviseren door een van de adviseurs van Gulle Gever of kijk op www.gullegever.nl voor ons aantrekkelijke assortiment, nieuws, acties en andere blogs over relatiegeschenken en promotieartikelen
Bron: 2012 GWW study advertising impact of promotional products.

Advertisement