Heeft u weleens nagedacht over autobelettering? Dit is een relatief goedkope manier van reclame maken voor uw bedrijf. U kunt hier op geheel eigen wijze vorm aan geven. Toch zijn er aantal zaken waar u rekening mee dient te houden. Sommige zaken moet u zeker laten terugkeren, terwijl u andere aspecten beter kunt vergeten.
Hoe zit dat nu precies bij autobelettering en autoreclame? Wat zijn de do’s en wat zijn de absolute don’ts?
Creëer een herinnering bij uw doelgroep
De absolute vuistregel voor autobelettering is dat u het in 3 seconden moet lezen. Binnen die 3 seconden kunt u een herinnering creëren bij mensen die u uiteindelijk geld kan opleveren. Draag daarom zorg voor een perfect rijdend visitekaartje!
Less is more
Less is more, dat geldt ook voor autobelettering. Hoe minder u laat zien op uw bedrijfsauto, hoe stabieler en zakelijker u oogt als ondernemer. Gebruik daarom nooit postcodes en faxnummers bij autobelettering. Wat u wel mag laten zien zijn uw telefoonnummer en webadres. Een telefoonnummer is bij sommige branches meer wenselijker dan in andere bedrijfstakken.
Wees professioneel en maak het verschil
Goedkope termen zorgen ervoor dat u niet geloofwaardig overkomt als ondernemer. Zorg daarom voor een professionele slogan die daadwerkelijk het verschil kan maken. Kijk maar eens om u heen als u op de weg rijdt. Professionele autoreclames springen eerder in het oog dan een goedkope term. Durf u te onderscheiden en sta verbluft over het eindresultaat!
Maak uw eigen huisstijl
Probeer een huisstijl te creëren die ook daadwerkelijk past bij uw onderneming. Denk goed na over welke sfeer u wilt uitstralen met uw bedrijf en stem daar uw reclame op af. Daarom is het van groot belang dat u uw doelgroep leert kennen. Dan wordt het gemakkelijker om daar de autobelettering op aan te passen. Mocht het toch niet werken, dan kan het alsnog gemakkelijk worden aangepast!