Als het gaat om het vertegenwoordigen van jullie unieke persoonlijkheden is de trouwreceptie waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van de bruiloft. En of je nu besluit om er een feestelijke middag of een elegant avondgala van te maken, de receptie moet uiterst zorgvuldig gepland worden.
Er zijn tientallen trouwlocaties Antwerpen om uit te kiezen, en dat maakt het vinden van de perfecte plek bijna onbegonnen werk en waarschijnlijk het lastigste onderdeel van het hele planningsproces. Zorg ervoor dat je tenminste een jaar van tevoren begint met het samenstellen van een lijst van trouwlocaties centrum Antwerpen. Als je een weddingplanner in de arm neemt, vertrouw dan op zijn/haar expertise maar uiteraard kunnen familie, vrienden en collega’s ook waardevolle tips geven. Als je ook een kerkelijk huwelijk plant, zorg er dan voor dat potentiële trouwlocaties in Antwerpen niet al te ver bij de kerk uit de buurt zijn.
Er zijn tientallen trouwlocaties Antwerpen om uit te kiezen, en dat maakt het vinden van de perfecte plek bijna onbegonnen werk en waarschijnlijk het lastigste onderdeel van het hele planningsproces. Zorg ervoor dat je tenminste een jaar van tevoren begint met het samenstellen van een lijst van trouwlocaties centrum Antwerpen. Als je een weddingplanner in de arm neemt, vertrouw dan op zijn/haar expertise maar uiteraard kunnen familie, vrienden en collega’s ook waardevolle tips geven. Als je ook een kerkelijk huwelijk plant, zorg er dan voor dat potentiële trouwlocaties in Antwerpen niet al te ver bij de kerk uit de buurt zijn.
Breng potentiële trouwlocaties Antwerpen een bezoek
•Na de diverse trouwlocaties in Antwerpen via het internet nader bekeken te hebben zijn er waarschijnlijk een aantal opties afgevallen. Met de geslonken lijst kun je nu afspraken gaan plannen om de trouwlocaties te bekijken. Vraag aan het zaalverhuurbedrijf of er op de dag van je geplande bruiloft op dezelfde locatie nog andere feesten plaatsvinden en bepaal vervolgens of er genoeg parkeerplaatsen zullen zijn voor alle gasten.
•Eenmaal binnen aangekomen, besteed dan speciale aandacht aan de afmetingen, layout en bezoekerscapaciteit van de trouwzaal. Zorg ervoor dat alle gasten die je uitgenodigd hebt zich ook comfortabel zullen voelen in de feestzaal. De ruimte mag dus niet te ruim maar ook zeker niet te klein zijn.
•Maak vervolgens op papier, op schaal, een layout van de trouwzaal – of vraag de manager van de trouwlocatie of er eentje beschikbaar is, zodat je kunt plannen wie waar gaat zitten tijdens het diner of de lunch, waar de bruidstaart aangesneden gaat worden, waar er gedanst gaat worden, enzovoort. Zorg er ook voor dat de dansvloer zich niet te dicht in de buurt van de bruidstaart bevindt om ongelukken te voorkomen. Uiteraard moet de grootte van de dansvloer dusdanig zijn dat alle gasten zich er ook lekker vrij kunnen bewegen.
Er zullen gaandeweg steeds meer opties afvallen en zodra er twee of drie finalisten zijn overgebleven is het tijd voor een tweede bezoek. Je kunt dit doen op afspraak, maar je kunt ook onaangekondigd gaan kijken. Zo kun je zien of het gastvrije onthaal dat je de eerste keer kreeg nog steeds gastvrij is als men zich niet heeft voorbereid op je komst. Als er ook een restaurant is op de trouwlocatie, neem dan een ‘steekproef’ om te zien hoe de kwaliteit van de service werkelijk is.
Voldoet de trouwlocatie helemaal aan jouw specifieke wensen?
Voordat je jouw ‘perfecte’ trouwlocatie reserveert, moet je ook nog even stilstaan bij de volgende punten:
•Is het de bedoeling dat het zalencentrum de decoraties en bloemen en dergelijke verzorgt of is dat niet bij de reservering inbegrepen?
•Is er een specifieke sluitingstijd en zijn ze daar flexibel mee?
•Hoeveel moet er gebudgetteerd worden voor het bedienend personeel?
•Moet entertainment zoals een band of een DJ apart geregeld worden of verzorgt het zalencentrum dat?
Er zullen je gaandeweg vast nog vele andere vragen en ideeën te binnen schieten, en het is dan ook belangrijk om ze allemaal op te schrijven of met een voicerecorder op te nemen zodat je niets over het hoofd ziet.
Nog een aantal laatste tips
Uiteraard spelen de ambiance en de buitenomgeving waar de receptie gaat plaatsvinden een zeer belangrijke rol en daarom zijn er nog een aantal andere aandachtspunten:
•Ademen de locatie en de feestzaal de sfeer uit die je in gedachten hebt? Passen ze ook in het plaatje wat je hebt van de stijl en het kleurenschema van je bruiloft?
•Als je je receptie op een prachtige locatie buiten hebt gepland, zijn er dan backup plannen voor als het onverhoopt toch niet zo’n stralende lente- of zomerdag dreigt te worden?
•Staan er geen verbouwingen, straatwerkzaamheden of andere storende activiteiten op het programma tijdens het weekend van je bruiloft?
Het plannen van een bruiloft is altijd een hels karwei, hoe je het ook wendt of keert, maar met de bovenstaande tips kom je waarschijnlijk al een heel eind.
Voor meer informatie over trouwen antwerpen bezoek ons weten.