Redenen dat relatiegeschenken een dusdanig krachtig middel zijn in een marketingcampagne

Relatiegeschenken online kopen biedt verschillende voordelen, maar een van de belangrijkste is de opportuniteit tot personalisatie. Een strekking kunnen fine-tunen voor specifieke doelgroepen is fundamenteel in uw marketingstrategie. Een boodschap waarbij de persoon in kwestie zich aangesproken voelt, een boodschap die nagenoeg tastbaar wordt. Iedereen kent wel af van het existeren van relatiegeschenken maar personen die zich er niet mee bezig houden zijn – logischerwijs – niet op de hoogte van de invloed van relatiegeschenken. Dit artikel zal omschrijven wat relatiegeschenken exact zijn en ook hoe u ze kunt inzetten voor uw organisatie.

Relatiegeschenken zijn simpelweg geschenken zoals elk ander soort geschenk. Ze worden gegeven op speciale gelegenheden, vaak wordt er een opschrift gemaakt met bijvoorbeeld het bedrijfslogo. Een goed voorbeeld van relatiegeschenken met een inscriptie is golfballen bedrukken en schenken Ook zijn persoonlijke teksten zeer gewilt. Wanneer er een speciale gelegenheid is, zoals een x-aantal jaar in dienstverband, dan wordt er vaak een relatiegeschenk gegeven met daarop de naam van de betreffende persoon bedrukt en de reden van het geschenk.

Maar relatiegeschenken worden vooral overvloedig gebruikt in het bedrijfsleven als commercieel middel. Na een zakengesprek is het tegenwoordig heel normaal om je zakenpartner te verblijden met een relatiegeschenk. Nog een voorbeeld zijn promotieartikelen, zoals je ze vaak op beurzen tegenkomt. Dit zijn doorgaans tasjes, keycords en pennen. Voor duurzame relaties zijn bedrijven vaak zeer bereid om dure geschenken weg te geven, een bedrukte iPad is hier een goed voorbeeld van.