Kortingscode bevorderd aankopen

Kortingcodes of ook wel een actie- of promotiecodes genoemd worden vooral gebruikt bij webwinkels. Webwinkels/bedrijven proberen klanten over te halen om producten die zij in de webwinkel verkopen te kopen. Een kortingscode is hiervoor een interesante prikkel om de klant over de streep te halen. Een kortingscode bestaat meestal uit een aantal letters of cijfers, soms ook uit tekens. Vervolgens worden deze kortingcodes door webwinkels uitgegeven aan derde om de webwinkel te promoten en klanten aan te brengen.

Wanneer een klant besloten heeft om tot aankopen over te gaan, gaat een klant zoeken naar een zogenoemde kortingscode kan hier op gaan zoeken door bij Google in te typen “Kortingscodeplek Webprint” in dit geval worden de resultaten getoond van kortingscodeplek of misschien wel nl.couponspot.eu. Deze codes worden meestal verstopt onder een soort van laagje zodat je pas de code te zien krijgt als je erop klikt, webmasters laten de code niet direct zien om zo te kunnen meten hoeveel potentiële klanten naar de webwinkel toe gestuurd worden en op basis hiervan door de webwinkel uitbetaald krijgen. Kortingscodes zijn een prikkel voor klanten om tot een aankoop over te gaan omdat:

Allereerst: de mens is een rationeel denkend persoon en wil altijd, indien mogelijk, iets beter, sneller of mooier hebben dan de ander. Hierdoor denkt een potentiële klant op het moment van aankopen, yesss… ik kan het goedkoper krijgen dan mijn buurman en moet het dus nu maar snel afrekenen. Een bekend voorbeeld hiervan is hoe de kortingscode van Vistaprint werkt. Er zijn van Vistaprint zo ontzettend veel kortingcodes, voor elke doelgroep andere met verschillende kortingpercentages dat de klant snel over wil gaan tot aankopen.

Het effect van kortingcodes wordt wel eens onderschat doordat een klant op het moment van afrekenen pas naar een kortingscode gaat zoeken, de klant gaat dus al afrekenen en is al akkoord met de prijs die hij/zij ziet en probeert alleen het product nog iets goedkoper te krijgen. Echter slaat een klant in 7 van de 10 gevallen af als hij bij het afrekenen te zien krijgt dat hij een kortingscode kan invullen en deze niet kan vinden op internet.

Kortingcodes kan iedereen gebruiken om korting te krijgen bij het webwinkelen, op diverse kortingscode websites als bijvoorbeeld Actiecodeplek.nl, kortingscodeplek.nl of misschien nl.couponspot.eu kunnen klanten helpen bij het krijgen van korting.

De conclusie is dus dat kortingcodes een sterke prikkel zijn voor klanten om over te gaan tot aankopen omdat mensen altijd iets beter willen hebben dan de ander, de klant alsnog niet gaat aankopen indien hij geen korting kan krijgen en kortingscode erg makkelijk te vinden zijn op internet bij bijvoorbeeld Kortingscodeplek.nl.