Wordt de pen nog steeds massaal gebruikt?

De pen wordt al jarenlang gebruikt om iets snel op te schrijven. Je zou denken dat mensen niet meer vaak de pen gebruiken, omdat alles op het internet wordt gedaan. Dit is niet zo, uit onderzoek is gebleken dat mensen het fijner vinden om iets op te schrijven, als ze iets moeten onthouden of een planning maken. Het is toch wat fijner, omdat je het kunt vastpakken. Ook kunnen heel veel ouderen de technologie niet meer bijhouden en snappen ze er niet zoveel van. Daarom kiezen ze ervoor om iets op te schrijven. Het gaat ook nog eens sneller en je kunt zelf kiezen waar je het neerlegt. Ook is het heel irritant als je apparaat leeg is. Dan zult je de batterij moeten opladen om te zien wat je hebt getypt. Natuurlijk berichten mensen elkaar wel via social media, in plaats van een brief. Vroeger stuurden mensen elkaar wel een brief om te communiceren, dit gebeurt nu zelden. De pen is ideaal, er zijn verschillende varianten. Zo heb je een vulpen, dit is een pen met vloeibare inkt die vervangen moeten worden. Ook zijn er balpennen, deze worden het vaakst gebruikt en zijn ook het makkelijkst in gebruik. Mensen geven ook een pen aan elkaar cadeau en dan denk je een pen, maar waarom?

Een pen als relatiegeschenk

Een pen heeft veel voordelen, snel wat opschrijven of toch nog even snel iets noteren. Ook dient het goed als een marketing strategie. Je kunt pennen namelijk inzetten als een vorm van promotie. Dit gebeurt meestal door bedrijven. Bedrijven bedrukken de pen met het logo van de bedrijf en geven het daarna relatiegeschenk aan elkaar. Zo laten ze zien dat ze elkaar waarderen. Ook geven ze het aan toekomstige klanten, want als ze er mee schrijven dan denken ze, o ja laten we het even opzoeken. Sommige bedrijven kiezen ervoor om de hele pen te bedrukken, terwijl anderen maar een deel laten bedrukken. Je kunt zelf kiezen welke pen en welke kleur het wordt. Naast de pen zijn er echt nog veel meer relatiegeschenken die je kunt gebruiken als promotiemiddel, geschenk of om de naamsbekendheid van het bedrijf mee te vergroten. De pen was en is nog steeds erg populair maar er zijn tegenwoordig meer geschenken die hun werk ook prima doen.